Tuesday, November 29, 2016

سایبان چادری و سقف رستوران سانتافه

پروژه رستوران سانتافه در نیومکیزکو یکی از پروژه های شرکت FabriTec که با همکاری یک شرکت معماری و مهندسی اقدام به طراحی و اجرای آن کرده است. این پروژه شامل یک سایبان پارچه ای با ظرفیت ۱۷۵ نفر و مساحت حدودی ۴۵۰ متر مربع بود که با هدف توسعه فعالیت رستوران اپرا در نظر گرفته شده است. از ویژگی های این پروژه تاکید بر چشم انداز کوه کریستا در مجاورت این رستوران و همچنین در نظر گرفتن بارش شدید باران در منطقه مورد نظر می باشد.

سقف پارچه ای به فرم خیمه

فرم سازه چادری در نظر گرفته شده برای این پروژه با توجه به اهمیت پوشش کامل از نوع سازه کششی خیمه ای می باشد. سازه های این سایبان چادری شامل یک خرپا ویژه برای انتقال بارهای اصلی و مجموعه ای از کابل ها در سمت منظره کوه می باشد. کابل ها و چادر به نحوی طراحی و اجرا شد که چشم انداز رستوران به هیچ وجه محدود نگردد. یکی دیگر از معضلات پروژه حجم بالای بارش بود که با طراحی مناسب چادر قابلیت جمع آوری ۱۲۰۰۰ گالن آب و استفاده از آن در آبیاری فضای اطراف مهیا شده است.

جنس پارچه به کار رفته در این پروژه سفید رنگ و از جنس PTFE می باشد. نور پردازی سایبان این پروژه زیبایی دو چندانی به آن در شبها می بخشد. این پروژه به دلیل تلفیق زیبایی معماری و پیچیدگی های مهندسی به عنوان یکی از شاخص ترین پروژه های سازه چادری در تمام دنیا شناخته می شود.  این پروژه در سال ۲۰۰۸ تکمیل شد و توانست جایزه بهترین پروژه سال IAA (Industrial Achievement Awards) در سال ۲۰۰۸ و چندین جایزه معماری دیگر در آن سال کسب کند.

No comments:

Post a Comment